Secret Site Map
Monday, September 22, 2014

Home News FTC Charges Bed Bug Companies with Deceptive Advertising

FTC Charges Bed Bug Companies with Deceptive Advertising

Bed bugs

Firms under fire for failing to back up claims that products could prevent and eliminate bed bug infestations.

| September 12, 2012

WASHINGTON, D.C. - The Federal Trade Commission (FTC) has filed deceptive advertising charges against two marketers of remedies for bed bug infestations, who allegedly failed to back up claims they could prevent and eliminate infestations using natural ingredients like cinnamon and cedar oil.

In one of the two cases, RMB Group and its principals have agreed to settle the charges relating to its "Rest Easy" bed bug products. In the case against Cedarcide Industries and others, challenging "Best Yet!" bed bug and head lice treatments, has not yet been settled, according to the FTC.

In both cases, the FTC charged the marketing companies and individuals behind them with deceptive advertising for claiming the products can stop and prevent infestations. The Cedarcide defendants are also charged with making commercial establishments for treating bedbugs, and to school districts for treating head lice. 

Read the full FTC release here. 

 

Top news

Patented Portable Heat Injector System Introduced

The new heating system was created with significant input from pest control companies.

Stoy Hedges Establishes Consulting Firm

After 25 years at Terminix, Hedges said it was time for a change in his career.

Agri-Turf Distributing Names Lon Records CEO

Records is a familiar face in the industry with a career that dates back to the early 1970s.

Suspect Arrested in Death of Jill Su

Police have arrested Dayont'e Omar Resiles in connection with the death of Su, wife of renowned UF Entomologist Nan-Yao Su, Local 10 News reported.

Australian Mosquito Found in L.A. County, LA Times Reports

An Australian mosquito capable of transmitting viruses to humans and heartworm to dogs was found in the San Gabriel Valley, the LA Times reported.